Jazda jednośladem – motocykle

Praktykowanie sztuczek i akrobacji motocyklowych potrzebuje najczęściej modyfikacji niektórych szczegółów pojazdu. Motocykle produkowane seryjnie mogłyby względnie niejednokrotnie ulegać awariom, głównie przy małym wytrenowaniu osoby kierującej, bądź też niepojętnej jazdy. W szeregu przypadków usuwane są z motocykli elementy seryjnego wyposażenia pojazdu, takie jak: prędkościomierze, lampy, owiewki. Montowane są poboczne szczegóły ochronne, mające za zadanie uchronienie motoru przed uszkodzeniem w trakcie wypadku. Należą do nich między innymi dobre stelaże i klatki na korpus silnika – to muszą mieć wyczynowe motocykle. W przeważających wypadkach elementy te egzekwowane są ręcznie w garażach, czy też prywatnych zakładach automobilowych. W Polsce jest tylko kilka placówek, jakie specjalizują się w takich przeróbkach motorów. Znaczącym elementem modyfikacji motocykla jest jego silnik. Dotyczy to układu korumpowania (silnik czterosuwowy). Czynność ta jest niezmiernie ważna w czasie jazdy na tylnym kole motocykla, jak również w sytuacjach, kiedy silnik funkcjonuje na optymalnych obrotach. W czasie jazdy motorem stylem „stunt” niezmiernie istotne jest owładnięcie technik obsługiwania się również hamulcem zasadniczym jak oraz pomocniczym. Hamulec fundamentalny powoduje, iż pojazd hamuje przodem. Tego typu manewr możemy wykorzystywać na twardych powierzchniach, typu: beton, szorstki lód. Nie wykorzystujemy takiego hamowania na grząskim śniegu oraz na gładkim, śliskim lodzie. Dobre wyniki daje trenowanie na śliskich powierzchniach, np. na mokrej trawie. Hamowanie egzekwujemy przy niedużych prędkościach.

about author

admin

related articles

Archiwa

Kategorie